Bugünlerde Sinemada: Keşif

0
467

2018 yapımı , birbirden farklı kişisel kaygılarla çözümden uzak mücadele etmeye çalışan üç gencin kendileriyle yüzleşme süreçlerini işliyor. Yönetmen ve prodüksiyonun film boyu fevkalade görsel şölen sunduğu kuşkusuz. Buna karşın basit animasyonlarsa estetik noktasında nazar boncuğu niteliğinde. Kurgudaki zayıflık fantastik türü bir türlü nezdine işleyememiş türk sinemasının acemiliğine bağlanabilir, ancak filmdeki – türün diğer filmlerinde çok çabuk tanınacak- taklitlerle bezenmiş olay örgüsü itiraz edilemez bir gerçek. Karakterler, bir bilgisayar oyunun parçası haline geldiklerini kavramaları bir yana, bir çırpıda koşullara adapte oluyorlar. Hem de savaş koşullarına! Kendileriyle olan yolculukları bu savaş psikolojisinden pek çabuk sıyrılıyor, onları bir batağa sıkı sıkıya sabitleyen düğümler çözülüyor ve içlerinde bir yerlerde, fakat çok derinlerde olan berrak bilinçleri su yüzüne çıkıyor. Film birkaç küçük, muhtemelen fark edilmeyen sahne dışında, bir türlü derine inemiyor. Bu üç çocuğun yol göstericiliğini üstlenmiş karakterler birer birer feda ediliyor ve bu da kurtaramıyor yüzeyselliği.
Evet, film savaşmak konusunda yüreklendirmiyor. Düşmanı tanımlak için farklı üniformalar giymenin yeterli olmadığını – “dont shoot” sahnesi bir örnek- açıklamaya çalışıyor. Savaşmak için gerekli koşulları her bir karakter için farklı bir nedenle sunuyor. Birine gelecekten korkma, birine geçmişin peşini bırak, birine ise kazanma yolunda her şey mübah değildir diyor. Ana fikirin izleyiciye geçişi de zor bir kanaldan geçmiyor. Ama senaryonun olay örgüsünde sindiremediği bir kaç fikir var ki, onları iki üç saniyelik sahnelerden okumak mümkün.
Oraya savaşmaya değil, ölmeye gelen askerleri yüreklendirmek üzere siperde gezinen kumandan, saygı duruşundaki bir askerin ıslak yanaklarını siliyor.
Bir başka sahnede, bir bebek sahibi olduğunu cephede haber alan Kuşçu Ali, kızının patiğini kavramadan önce cephede kirlenmiş ellerini üniformasına siliyor.
Filmin gereksiz uzatılmış ve havada asılı kalmış sahnelerini bu bir kaç saniye kurtarıyor işte.
Film, on ve on altı yaş arası gençler için mental nitelikte doyuruculuk içerebilir. Bu da Volkan Kocatürk’ün “” projesiyle sağlayamadığı başarıdır işte.

Bugünlerde Sinemada: Keşif


CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.